Od dawna wiadome jest, że właściciele stron robią co mogą, by ich strony www były w zabezpieczone przed powrzechnie zdarzającymi się atakami hakerów lub wyciekiem danych. Przykładem tego typu zabezpieczenia jest certyfikat SSL. Protokół SSL daje możliwość szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem a serwerem. Takie zabezpieczenie jest w tym momencie obowiązkiem każdej strony, na której istnieje możliwość rejestracji. Dlaczego więc certyfikat SSL jest tak ważnym elementem strony www?
W sieci znajdziemy masę stron, na których często należy podać swoje dane osobwe. Część z nich wymaga jedynie podania adresu e-mail, np. by zapisać się do listy mailowej, inne – bardziej osobistych danych, jak numer karty czy adres zamieszkania. Kolejny przypadek dotyczy najczęściej użytkownikow sklepów internetowych. To właśnie one powinny zadbać o to, by dane ludzi korzystających z nich były bezpieczne. Nie posiadając certyfikatu SSL wszelkie dane wpisywane przez użytkowników mogą dostać się do nieodpowiednich osób – hakerów.
W czasach, gdy coraz częściej kupujemy w sieci, bezpieczeństwo w niej ma dla nas bardzo ważną rolę. Nic dziwnego, że jeśli mielibyśmy wybrać pomiędzy serwisem, który posiada protokół SSL a takim, który go nie ma, zdecydowanie zrobilibyśmy zakupy w tym pierwszym. Zabezpieczenie w postaci certyfikatu SSL daje wyraźne zielone światło i możliwość bezpiecznego korzystania. Warto zaznaczyć, że przeglądarki zazwyczaj informują nas, że strona, nieposiadająca SSL’a, może być niebezpieczna. Niestety spora część osób po takim komunikacie rezygnuje z wejścia na sklep, a my tracimy potencjalnych zainteresowanych.
Nie od dziś wiadomo, że wyszukiwarki takie jak Google chcą dostarczyć internautom jak najlepsze wyniki. W trosce o użytkowników promują więc nie tylko strony najlepiej odpowiadające wpisanym frazom, ale i te najbezpieczniejsze. Certyfikat SSL od jakiegoś czasu jest jednym z czynników wpływających na wyższy ranking serwisu w wyszukiwarkach. Wyobraźmy sobie sytuację, że pozycjonujemy się na te same słowa kluczowe, co konkurencyjna strona. Nawet jeśli jakość sklepu, jego szybkość ładowania czy wartość merytoryczna będzie taka sama, możesz zająć wyższą pozycję w wyszukiwarce dzięki certyfikatowi SSL.