Ile razy zdarzyło się Wam przeglądać kolorową, pełną treści stronę z wieloma animacjami i wyskakującymi powiadomieniami? Takie strony często robią dobre pierwsze wrażenie, niestety szybko ono mija, jeśli będziemy chcieli znaleźć na nich interesujące nas treści. Przesyt informacji i bodźców wzrokowych wpływa negatywnie na nasze odczucia. Podstawowym zadaniem strony internetowej jest przykucie uwagi, przekazanie informacji oraz prostota obsługi.
Jak powinna wyglądać dobrze przemyślana strona?
Minimalistyczny design jest estetyczny i ułatwia nawigowanie po stronie. Najważniejsze treści i odnośniki muszą być dobrze widoczne i wyróżniać się na tle pozostałych elementów strony. Równie ważną cechą takiego designu są kolory, powinny być one stonowane, spójne na całej stronie, korespondujące z marką oraz nie powinno ich być zbyt wiele. Dzięki takim rozwiązaniom stylistyka strony nie męczy wzroku i nie powoduje irytacji u odbiorcy.
Kolejnym ważnym aspektem jest prędkość wczytywania się strony. Aby jak najbardziej przyspieszyć ten proces warto używać elementów powtarzalnych, które nie obciążają dodatkowo strony, a przy okazji strona staje się spójna.
Nawigacja
Nawigacja strony powinna być intuicyjna, aby klient bez trudu mógł odnaleźć treści, których szuka. Menu musi zawierać najważniejsze strony na wierzchu oraz podstrony poukładane w zagnieżdżonych sub-menu, aby wyglądało to estetycznie. Ważnymi informacjami z punktu widzenia są informacje o firmie, kontakt, oferta, galeria i powinny być one widoczne na pierwszy rzut oka. W przypadku kontaktu, oprócz podania danych adresowych, jak i telefonicznych można umieścić na stronie formularz kontaktowy, który automatycznie przesyła wiadomość w formie e-maila. Formularz taki również powinien być minimalistyczny, zbyt duża ilość pól do wypełnienia zniechęca użytkownika do korzystania z niego.
Dlaczego na stronach widnieje stopka?
Nieodzowną częścią każdej profesjonalnej strony jest stopka. Powinna ona zawierać uproszczone menu, logo firmy oraz skrócone dane kontaktowe. Nie można w niej przesadzić z treścią, natomiast powinna ona stanowić podsumowanie strony, zawierając jej najważniejsze elementy. Dobrym pomysłem jest umieszczenie w stopce przycisków do mediów społecznościowych, dobrze wpływa to na działania marketingowe poprzez zachęcanie klientów do interakcji.