Hosting strony internetowej jest niezbędny, a bez odpowiedniego hostingu dana witryna może słabo działać, dlatego dobry i przemyślany wybór jest bardzo ważny. Warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, zanim wybierzemy odpowiedni hosting dla naszych potrzeb.
Warto upewnić się, że dostawca hostingu nie pozwala na wystąpienie zjawiska oversellingu – czyli sprzedawania jednej pojemności serwera kilku klientom, co powoduje że żaden z nich nie otrzymuje 100% zasobów i wpływa to na wydajność serwera. Przez to reakcja serwera spadnie i strona będzie ładować się dłużej.
Dobrze też, gdy dostawca gwarantuje określony „uptime” czyli czas bezawaryjnego i nieprzerwanego działania hostingu. Może to też pokazać, jak awaryjna jest usługa u danego dostawcy. Najlepiej, aby wynosił on rocznie powyżej 99,95% czasu.
Ważnym parametrem podczas wyboru dostawcy może okazać się pojemność przestrzeni dyskowej, którą będziemy mieć dostępną. Jeśli zamierzamy posiadać dużą ilość różnych grafik, powinna wynosić minimum kilkanaście GB. Pojemność tą zajmuje także udostępniona przez dostawcę skrzynka mailowa. Zwrócić uwagę należy również na oferowany transfer, czyli ilość danych, które mogą być przesyłane z serwera do osoby odwiedzającej stronę. Im więcej odwiedzających osób, tym większy transfer jest potrzebny. Obecnie jednak bardzo często jest bez limitu.
Jeśli zamierzamy regularnie aktualizować treść na stronie, dostawca hostingu powinien umożliwiać instalację dowolnego CMS, czyli systemu pozwalającego do samodzielnego i łatwego publikowania i modyfikowania treści znajdujących się na stronie, i najlepiej aby w tym celu wspierane były jak najnowsze i regularnie aktualizowane wersje PHP i bazy danych MySQL aby było to bezpieczne.
W kontekście bezpieczeństwa, najlepiej aby dostawca hostingu oferował jak najczęstsze, regularne i długo przechowywane wykonywanie kopii zapasowych aby w przypadku awarii nie stracić żadnych plików ze strony. Posiadanie certyfikatu SSL dodatkowo podnosi jej bezpieczeństwo oraz poprawia pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Warto też zwrócić uwagę, w jakie dni tygodnia oraz jakimi sposobami skontaktować się z oferowanym przez dostawcę supportem, aby możliwie jak najszybciej i najwygodniej rozwiązać problemy na swojej stronie.