Kluczowe elementy skutecznej strony internetowej

Każda strona internetowa, nawet ta oryginalna, powinna posiadać podstawowe elementy, które zapewniają użytkownikom podstawowe informacje. W trakcie przygotowywania mapy strony jak I później podczas jej tworzenia, warto zweryfikować czy właśnie te elementy zostały w niej uwzględnione. Z założenia strona internetowa powinna informować, edukować i zachęcić do dalszego działania, dlatego tak ważne jest aby ułatwić użytkownikowi poruszanie się po niej i zdobycie najbardziej potrzebnych informacji. Do kluczowych elementów należą zatem:

MENU

Nawigowanie po stronie powinno odbywać się w jak najbardziej prosty i czytelny sposób. Menu powinno znajdować się w miejscu, gdzie potencjalna osoba zwróci swój wzrok tj. na górze strony lub ewentualnie na boku. Powinno być łatwe w użyciu i przede wszystkim zrozumiałe. Warto w tym przypadku ograniczyć je do minimum, aby zawierało tylko i wyłącznie najbardziej potrzebne i istotne elementy. Z własnego doświadczenia zalecamy aby menu posiadało nie więcej niż 10 pozycji – wtedy ilość zakładek jest najbardziej optymalna oraz menu wygląda dobrze na wszystkich urządzeniach.

KONTAKT

Jeśli prowadzisz firmę i zależy Ci na tym, aby klienci kontaktowali się z Tobą (poprzez różne media) to podstrona kontaktowa będzie koniecznym rozwiązaniem. Pamiętajmy aby w tym przypadku również zwrócić uwagę na prostotę przekazywanych danych i aby informacja o kontakcie była dobrze widoczna. Jeśli chodzi o kontakt to również dobrze sprawdza się np. wtyczka umożliwiająca bezpośredni kontakt telefoniczny z firmą – zazwyczaj jest to słuchawka telefonu zakotwiczona w prawym dolnym rogu strony.

STOPKA

Jeśli ograniczyłeś/aś menu do minimum to zapewne są jeszcze jakieś informacje do przekazania. Stopka jest dobrym miejscem na doprecyzowanie ważnych kwestii. Dobrym zabiegiem jest też dodanie ikon do mediów społecznościowych właśnie w stopce. To też odpowiednie miejsce na zamieszczenie linku do regulaminu strony, polityki prywatności, mapki dojazdowej i podstawowych danych kontaktowych.

CTA

„Call To Action” czyli wezwanie do działania to również jeden z kluczowych elementów strony internetowej. Może to być zachęcenie klienta do kontaktu, zostawienia maila, wypełnienia formularza, zakupu Twojego produktu. Zastanów się jaki cel ma spełniać strona internetowa Twojej firmy i zadbaj o to aby wyróżnić ten element – ma on przyciągać uwagę i zapraszać klienta do dalszych akcji.

LOGO I NAZWA FIRMY

Chcąc budować markę swojej firmy musisz uwydatnić na stronie elementy, które będą jej wizytówką. Logo, zdjęcia, odpowiednia kolorystyka mają nawiązywać do Twojej działalności i przede wszystkim powinny zapadać w pamięć klientów. Strona internetowa to zapewne pierwsza styczność potencjalnego klienta z Twoją firmą więc warto o to zadbać. Logo umieszczone na stronie jest swoistym szyldem reklamowym (jak w sklepie).

Są to oczywiście podstawowe elementy, które można rozbudować i przystosować do konkretnego designu strony, jednakże są one kluczowym aspektem i bez nich klienci mogą mieć problem z podjęciem rozmów/współpracy.