LiveChat jako narzędzie bezpośredniego kontaktu z klientami

Od kilku lat prowadzenie konwersacji w sieci stało się również sposobem na marketing w firmie. Marketing konwersacyjny jest dziś jednym z najbardziej popularnych rozwiązań stosowanych głównie przez firmy usługowe. Chodzi w nim o nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami aby zapewnić wysoką jakość obsługi. Bezpośrednia interakcja z przebywającymi na naszej stronie pomaga nawiązać relację I daje możliwość poznania konkretnych potrzeb naszych klientów. Z różnych badań wynika, że użytkownicy chcą w jak najszybszy sposób znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, więc forma bezpośredniego kontaktu daje możliwość szybkiego rozwiązania problemu lub dopytania o ważne kwestie. LiveChat na stronie to kontakt z klientami w czasie rzeczywistym a co za tym idzie, większe prawdopodobieństwo na dojście z nimi do porozumienia. Powoduje często zwiększenie sprzedaży I przede wszystkim poprawia doświadczenia użytkowników z naszą stroną/firmą.

Co jeszcze bardziej przemawia za livechat’em na stronie?

1. Stosunkowo tania I szybka forma kontaktu

Przez długi czas kontakt na odległość zazwyczaj kończył się rozmową telefoniczną konsultanta z klientem. Jest to jednak pewne ograniczenie, gdyż konsultant w danym momencie może obsłużyć tylko I wyłącznie jednego klienta. W przypadku LiveChat’u owy konsultant może obsługiwać w jednym momencie kilka zgłoszeń, co daje mu więcej możliwości takich jak szybsze wsparcie – czyli lepszą obsługę. Klienci nie muszą czekać na linii aby skontaktować się z naszą firmą, dlatego jest większe prawodpodobieństwo, że nie będą szukać w tym czasie innej firmy, która zajmie się sprawą szybciej. LiveChat pozwala również konsultantom na wielozadaniowość. Rozmowa telefoniczna wymaga koncentracji I poświęcenia czasu na tylko I wyłącznie jedną rozmowę w danej chwili. Dodatkowo są osoby, które nie chcą rozmawiać telefonicznie (jest to dla nich niekomfortowa sytuacja), dlatego LiveChat będzie dla nich o wiele bardziej wygodny.

2. Większa sprzedaż I wyższy poziom obsługi

Robiąc standardowe zakupy w tradycyjnym sklepie, w każdej chwili możemy podejść do sprzedającego i zadać mu pytanie na temat interesującego nas przedmiotu/usługi. Livechaty dają tę możliwość również klientom preferującym zakupy onlineSzybkie nawiązanie kontaktu z konsultantem pomaga rozwiązywać problemy i rozwiewać wątpliwości klientów, co nie pozostaje bez znaczenia w trakcie podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Pisanie e-maili czy wypełnienie formularza i oczekiwanie na odpowiedź trwa zbyt długo – klient może zrezygnować z zakupu lub zdecydować się na zakup w innym miejscu, jeśli tam otrzyma odpowiedzi na nurtujące go pytania w szybszym tempie.

3. Lepszy wizerunek firmy I zwiększenie poziomu satysfakcji klientów

Livechaty pomagają w budowaniu lojalności wobec marki, dobrych relacji z klientami i pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki konsultantom, którzy obsługują live chaty, użytkownicy nie muszą tracić czasu na wyszukiwanie interesujących ich informacji. Szybka reakcja na problem ze strony użytkownika to sygnał, że dana marka troszczy się o swoich klientów, a to z kolei wpływa dobrze na zaufanie wobec marki. Chaty na żywo to również cenne źródło informacji. Pojawiające się często pytania mogą świadczyć, że na stronie nie ma odpowiednich informacji i konieczna jest optymalizacja.